Keurmerk PREZO hospicezorg voor Hospice Heuvelrug verlengd

Het keurmerk PREZO hospicezorg is voor drie jaar verlengd voor hospice Heuvelrug. Perspekt, een kwaliteitsinstituut voor zorgorganisaties. heeft het hospice in juni bezocht.

Complimenten
Hospice Heuvelrug is trots op de kwaliteit van zorg die medewerkers en vrijwilligers dagelijks geven. Dit heeft Perspekt ook tijdens de audit gezien en gehoord. Perpekt is onder de indruk van de inzet van expertise binnen Warande. “Het hospiceteam is trots en ervaart de waardering van het auditteam als een bevestiging en als heel waardevol!”, vertelt manager Wilma Verkerk.

Uit het rapport
Een gast vertelde het prettig te vinden dat zij op ooghoogte werd aangesproken. Een andere gast gaf aan dat medewerkers regelmatig vragen hoe het gaat en of er dingen zijn die haar ergeren. Als er iets is, wordt dit meteen opgelost. Zo stoorde de gast zich aan het geluid van stoelen over de vloer: er zijn toen direct viltjes onder de poten gedaan.  En over de vrijwilligers staat er dat een gast het gevoel heeft dat de zorg en de vrijwilligers echt naar hem luisteren. “Er wordt direct gehandeld, of het nu om belangrijke zaken gaat of iets kleins, het wordt direct opgepakt”.

Manier van werken
Het auditteam van Perspekt heeft via gesprekken, observaties en instrumenten verhalen verzameld in de dagelijkse praktijk. Deze verhalen geven inzicht in welke mate het hospice invulling geeft aan de waarden van Hospicezorg, vanuit de werelden van patiënt en naaste, van zorgverlener en vrijwilliger en van de organisatie. Met deze audit geeft Perspekt een onafhankelijke beoordeling over kwaliteit van zorg en ondernemerschap aan de hand van de waarden uit het kwaliteitsmodel PREZO Hospicezorg keurmerkschema voor Verantwoorde zorg & Verantwoord ondernemerschap.