Op 12 oktober 2024, de internationale dag van de palliatieve zorg, openden veel hospices de deuren voor belangstellenden. Zo ook hospice Heuvelrug!

Tussen 13.00 en 16.00 uur namen potentiële vrijwilligers, donateurs en andere belangstellenden een kijkje in het hospice tijdens een rondleiding. Ook waren ze in de gelegenheid om vragen aan verpleegkundigen en vrijwilligers te stellen en konden ze genieten van een prachtige voorstelling. Theatergroep Plankgas speelde vanwege het jubileumjaar een voorstelling die speciaal voor deze dag was geschreven. De drie dames wisten door hun zang en spel te ontroeren, maar toverden tegelijk ook een glimlach op ieders gezicht.

De opkomst was dit jaar groter dan gehoopt. De nieuwe burgemeester van Zeist, Joyce Langenacker, was één van de aanwezigen. Zij benadrukte het belang van een goed hospice voor Zeist en omstreken. Fijn dat zij, maar ook al die belangstellenden, zien wat voor belangrijk werk het team van hospice Heuvelrug elke dag weer doet!